… net zoals de moeder deed voor haar dochter van 11 jaar. Ze wilde dat we aan de slag gingen met taal. Begrijpelijk, want ze had te horen gekregen dat haar dochter dyslectie heeft. Maar haar dochter wilde dat niet, ze wilde keersommen leren. We startten met een ordening maken in haar hoofd. Zodat ze gemakkelijk informatie kan opslaan en weer terugvinden. “Ik voel me rustiger in mijn hoofd”, was haar verbaasde reactie. Hierna leerde ze hoe ze getallen van 2 cijfers goed schrijft, heeft ze de getallen van 1 t/m honderd in haar geheugen opgeslagen en de tafel van 7 geleerd; de tafel die zij het moeilijkste vond. Toen ze kwam, was ze ingetogen en verlegen. Blij en levendig ging ze weer naar huis. De hele verdere dag was ze vrolijk. Ze had thuis op de trampoline gesprongen waarbij ze ondertussen de tafel van 7 op zei. Haar ouders waren blij verrast.
Nog een ervaring van een moeder, Ingrid van der Laan: “Onze beide kinderen (groep 6 en het 1e jaar voortgezet onderwijs) ondervonden leerproblemen op het gebied van rekenen, tafels, lezen, spelling, klokkijken en uittreksels maken. We waren er al wel achter dat ze beide beelddenkers zijn. Het is heel frustrerend om te zien, en bovenal voor de kinderen zelf, dat het op school niet lukt om goed mee te komen. Met Anke kon ik dit heel goed bespreken. Zij is betrokken, empathisch, open, niet veroordelend en to-the-point. De begeleiding van Anke en de methodiek sluiten goed aan bij de kinderen. Dit heeft ertoe bijgedragen dat ze betere schoolresultaten halen en daarmee positieve leerervaring opdoen. Voor onze jongste is begrijpend lezen heel erg verbeterd, rekenen gaat beter (meer inzicht) en spelling gaat nu ook ontzettend goed. En niet te vergeten het zelfvertrouwen: weer fluitend naar school, alleen de straat op durven om te gaan spelen met vriendinnen en lekkerder in het vel zitten. Ook als opvoeder is het fijn om handvatten te hebben hoe we de kinderen kunnen ondersteunen. En zelfstandigheid bij het huiswerk maken kunnen stimuleren. Al met al is het voor ons van grote meerwaarde geweest dat Anke op ons pad is gekomen.\\\"
Ben je nieuwsgierig naar wat ik voor jouw kind kan betekenen, stuur me dan een mailtje. Dan maken we een belafspraak om even kort met elkaar kennis te maken. Daarna besluit jij of je verder wilt.
Hartelijke groet,
Anke Stegenga
Kosten training
€ 240, werkboek: € 39,-
Aantal sessies
Vier sessies van 60 minuten
Tarief sessies
€ 60,00
Belangrijk
Gecertificeerde coaches zijn opgeleid door opleidingsinstituut ‘Ik leer anders’ om leerlingen te begeleiden met deze leermethode. Zij kunnen op verzoek het certificaat overleggen.
Deze coaches werken zelfstandig. Het Opleidingscentrum ‘Ik leer anders’ is niet aansprakelijk voor de werkwijze van individuele coaches.
Veel coaches combineren ‘Ik leer anders’ met eigen methodes (bijvoorbeeld logopedie, kindertherapie enz.) Spreek vooraf de verwachtingen uit. Neem daarom persoonlijk contact op met een coach in je regio voor meer informatie over de training ‘Ik leer anders’, tarieven en overige informatie.